Ajaj min rumpa!

Jag har fortfarande inte kommit ut på ett långpass med cykeln i år och Vätternrundan är om 12 dagar! Det blev dock ett pass på trainern ikväll med 7,2 mil(årets längsta) på 2 h 24 min. Aj vad jag har ont i baken nu och Vätternrundan är 30 mil. Uscha! Men vem behöver träna? Vasaloppet gick ju bra på minimal träning så det ska väl även gå att lösa Vätternrundan. Kanske får jag sätta en rimligare sluttid att sikta på. Kan det gå att fixa sub 10 för nån som ALDRIG cyklar? Det märker vi om 12 dagar.

Jag ska ha cykeln lastad med godsaker iaf. Pannkakor, russin, proteinbars och ClifBloks. Kanske lite sega bilar eller chips också. Man måste ju passa på att äta onyttigt när man cyklar långt. Socker kan man ösa i sig under träning/tävling eftersom bukspottkörteln p.g.a. motionen inte behöver pumpa ut så mycket insulin som är skadligt för kroppen på olika sätt. Bl.a. stoppar det fettförbränningen.

Min ulnarisnerv spökar med mig förresten. Det är den som går genom armen ner till lillfingret och ringfingret. Något mer måste ha hänt i handen i förra sommarens cykelkrasch. På natten stelnar samtliga fingrar och på morgonen har jag väldigt ont. Det tar numera en timme innan handen mjuknar och den går att använda normalt. Varje morgon. 🙁 När jag cyklar domnar lillfinger och ringfinger i min skadade vänsterhand nästan direkt medan högerhanden klarar sig finfint. Men positiv som jag alltid är har jag humöret i topp ändå. Summer is coming!